Ryggi Danmark ApS handler med både erhverv og private kunder.
All priser fra ryggi.dk er ekskl. moms, medmindre andet er angivet.

Generelle oplysninger:

Ryggi Danmark ApS
CVR-nr. DK-43805037
John F. Kennedys Plads 4, ST. TH.
9000 Aalborg
info@ryggi.dk
Tlf: 60 87 77 77

Handelsbetingelser for erhvervskunder

Betalingsformer:

Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på ryggi.dk: Dankort, VISA-Dankort, VISA Debit, VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro, MobilePay

Betaling med fakturaer forudsætter positiv kreditvurdering. Fakturaer vil blive afsendt efter ordren er afsendt, til den e-mail, der er angivet ved ordreafgivelsen. Betalingsbetingelsen er netto 8 dage, hvis ikke andet er aftalt.

Ordrer der er købt kontant med betalingskort, får først trukket beløbet når ordren er afsendt. Betalingen af faktura skal ske senest den dato fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdato. Såfremt betalingen sker efter forfaldsdato beregnes 5% i renter pr. måned, indtil det forfaldne er betalt. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 100,- Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger – derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på Ryggi Danmark ApS, som ikke er skriftligt godkendt af Ryggi Danmark ApS og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købssummen på grund af modfordringer af nogen art.

Betalingsformer for institutioner:

Elektronisk fakturering (EAN). Ryggi Danmark ApS fremsender elektronisk faktura til alle offentlige institutioner. Køber udfylder sit EAN-nummer under brugeroplysninger, eller når køber opretter sig som bruger på ryggi.dk

Priser ved kontantkøb:

Ryggi Danmark ApS handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Derfor er alle priser på ryggi.dk og andet salgsmateriale fra Ryggi Danmark ApS som udgangspunkt oplyst ekskl. moms.

Priser på ryggi.dk er kun gældende på ryggi.dk, og er ikke gældende i vores øvrige butikker.

Markedsførte priser og priser i tilbud er dagspriser og Ryggi Danmark ApS kan justere priserne uden forudgående varsel, medmindre andet er aftalt.

Oplyste priser er altid eksklusiv fragt og miljøgebyr.

Priser ved delbetaling:

Delbetaling er for dig der ønsker at købe dine varer og dele betalingen op. Med delbetaling får du en lang løbetid med en lav månedlig pris, så du kan nyde dit nye produkt med det samme. Vi tilbyder både lange og korte løbetider, med betal over 6, 12, 24 eller 36 måneder.  så du som kunde, altid kan vælge netop den månedspris der passer dig bedst. Vælg den delbetalingsform der passer dig, når du handler i Ryggi.dk.

Hvis Kundens betaling udebliver, er det under Ryggi beføjelse at standse de igangsatte inkassoydelser på Kundens sager. Ryggi kan varsle Kunden dette på forhånd, men er ikke pålagt dette.

Vi sender første rykker netto 10 dage efter forfald. Rykkergebyr per rykker udgør kr. 100 ex moms.
Ved B2B opkræves endvidere Fast Kompensationskrav iht, Renteloven på kr. 310.
Ny rykker følger netto 10 dage, og sidste rykker følger netto 10 dage. Samme vil også indeholde et inkassovarsel.Har vi stadig ikke modtaget vores tilgodehavende, iværksættes en inkassoproces,  så vidt angår delbetaling bindingsperioden.

Fragt- og miljøgebyr;

Ryggi Danmark ApS leverer fragtfrit ved ordrestørrelser over kr. 2500,- ekskl. moms i hele Danmark (Færøerne og Grønland kun til afskibningshavn). Ordre under kr. 2500,- ekskl. moms debiteres et fragtgebyr på kr. 299,- ekskl. moms.

Ejendomsforhold for salg til erhvervsdrivende:

Ryggi Danmark ApS forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil fuld betaling af købesummen med tillæg af eventuelle renter og omkostninger har fundet sted.

Levering:

Lagerførte varer, der bestilles senest kl. 14.00 på hverdage leveres inden for 5-10 hverdage til alle brofaste dele af landet. Varer leveres enten med GLS, Autobude eller PostNord.
Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 10-12 uger.

Vi forbeholder os retten til at levere en ordre ad flere omgange, afhængig af varens lager status.

Vi forbeholder os retten til at viderefakturere køber for gebyr, der er opstået på grund af fejl hos køber. Det kan eksempelvis være forgæves levering, restance tillæg, flytning af varer på grund af købers manglende information, genudkørselsgebyr, ventetid ved levering hos køber osv.

Op-/ind-bæring:

Vi gør opmærksom på, at op- og indbæring af leverancen ikke kan garanteres uden forudgående aftale. Ønskes du at din leverance bliver båret ind eller op til den korrekte placering, koster dette en ydelse på kr. 899,00 pr. leverance og omfatter ikke yderligere håndtering af leverancen.

Indbæring bestilles ved at vælge ”Levering inkl. Montering” ved checkout.

Indbæring kan kun ske i overensstemmelse med Autobudes regler for dette, samt Arbejdstilsynet regler for samme.

Er indbæring et ønske så kontakt kundeservice på 6087 7777.

Returret:

For erhvervskunder er der ingen returret.

Reklamationsret:

Er der fejl eller mangler ved en varer, kan Ryggi Danmark ApS vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten.

Ryggi Danmark erstatter reservedele indenfor fabriksgarantiperioden. Eventuelt ønske om montering af reservedel faktureres jf. timepris. Normalt slid må forventes og dækkes ikke af garantien.

Reklamation vedrørende manglende vare eller beskadigelse af produktet, skal ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varen. Sker dette ikke, kan Ryggi Danmark ApS ikke gøres ansvarlig for dette.

For at gøre brug af reklamationsret skal man sende en mail til info@ryggi.dk med en beskrivelse af reklamationen samt en kopi af fakturaen. Der medsendes billeder af fejlen og af etiketten på produktet.

Vigtig info:

Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændring, udgåede varer samt leverancesvigt af tredjepart her under force majeure.

Grundet udsving i produktionsomkostninger og generelle prisjusteringer i markedet af vores leverandører tager vi forbehold for mindre prisreguleringer på vores sortiment.

Produktansvar:

Ryggi Danmark ApS kan kun gøres ansvarlig for skader et produkt forvolder, såfremt der kan forelægges dokumentation for at Ryggi Danmark ApS er direkte årsag til skaden. Ryggi Danmark ApS hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.

Handelsbetingelser private

Betalingsformer:

Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på ryggi.dk: VISA-Dankort, VISA Debit, VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro, Mobilepay (Vi tager ikke kortgebyr)

Betaling med fakturaer forudsætter positiv kreditvurdering. Fakturaer vil blive afsendt efter ordren er sendt, til den e-mail, der er angivet ved ordreafgivelsen. Betalingsbetingelserne er netto 8 dage, hvis ikke andet er aftalt.

Ordrer, der er købt kontant med betalingskort får først trukket beløbet, når ordren er afsendt. Betalingen af faktura skal ske senest den dato, fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdato. Såfremt betalingen sker efter forfaldsdato beregnes 5% i renter pr. måned, indtil det forfaldne er betalt. Rykkere tillægges et gebyr på kr. 100,- Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger – derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på Ryggi Danmark ApS, som ikke er skriftligt godkendt af Ryggi Danmark ApS og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købssummen på grund af modfordringer af nogen art.

Priser ved kontant køb:

Ryggi Danmark ApS handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Derfor er alle priser på ryggi.dk og andet salgsmateriale fra Ryggi Danmark ApS som udgangspunkt oplyst ekskl. moms.

Priser på ryggi.dk er kun gældende på ryggi.dk, og er ikke gældende i vores øvrige butikker.

Markedsførte priser og priser i tilbud er dagspriser og Ryggi Danmark ApS kan justere priserne uden forudgående varsel, medmindre andet er aftalt.

Oplyste priser er altid eksklusiv fragt og miljøgebyr.

Lagerførte varer, der bestilles senest kl. 14.00 på hverdage leveres inden for 5-10 hverdage til alle brofaste dele af landet. Varer leveres enten med GLS, Autobude eller PostNord.

Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 10-12 uger.

Priser ved delbetaling:

Delbetaling er for dig der ønsker at købe dine varer og dele betalingen op. Med delbetaling får du en lang løbetid med en lav månedlig pris, så du kan nyde dit nye produkt med det samme. Vi tilbyder både lange og korte løbetider, med betal over 6, 12, 24 eller 36 måneder.  så du som kunde, altid kan vælge netop den månedspris der passer dig bedst. Vælg den delbetalingsform der passer dig, når du handler i Ryggi.dk.

Hvis Kundens betaling udebliver, er det under Ryggi beføjelse at standse de igangsatte inkassoydelser på Kundens sager. Ryggi kan varsle Kunden dette på forhånd, men er ikke pålagt dette.

Vi sender første rykker netto 10 dage efter forfald. Rykkergebyr per rykker udgør kr. 100 ex moms.
Ved B2B opkræves endvidere Fast Kompensationskrav iht, Renteloven på kr. 310.
Ny rykker følger netto 10 dage, og sidste rykker følger netto 10 dage. Samme vil også indeholde et inkassovarsel.Har vi stadig ikke modtaget vores tilgodehavende, iværksættes en inkassoproces,  så vidt angår delbetaling bindingsperioden.

Fragt- og miljøgebyr:

Ryggi Danmark ApS leverer fragtfrit ved ordrestørrelser over 3125 inkl. moms i hele Danmark (Færøerne og Grønland kun til afskibningshavn). Ordre under kr. 3125,- inkl. moms debiteres et fragtgebyr på kr.  373,75 inkl. moms.

Levering:

Lagerførte varer, der bestilles senest kl. 14.00 på hverdage leveres inden for 5-10 hverdage til alle brofaste dele af landet. Varer leveres enten med GLS, Autobude eller PostNord.
Nogle varer skal dog først produceres hos producenten, i så fald vil leveringstiden være længere, typisk 10-12 uger.

Vi forbeholder os retten til at levere en ordre ad flere omgange, afhængig af varens lagerstatus.
Vi forbeholder os retten til at viderefakturere køber for gebyr, der er opstået på grund af fejl hos køber. Det kan eksempelvis være forgæves levering, restance tillæg, flytning af varer på grund af købers manglende information, genudkørselsgebyr, ventetid ved levering hos køber osv.

Fortrydelsesret:

Fortryder køber sit køb, har man 14 dage til at oplyse Ryggi Danmark ApS, at man ønsker at fortryde købet og gøre brug af sin fortrydelsesret. Herefter har man yderligere 14 dage til at returnere varen.

Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Hvis den returnerede vare beskadiges på grund af manglende emballage ved returnering, er det afsenderens ansvar.

Returomkostningerne afholdes af afsender.

Alle returneringer skal påføres returnr. det er derfor vigtigt at du først kontakter os, inden du sender noget retur.

Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker returneret pr. efterkrav.

Køber hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – man må prøve varen på samme måde, som hvis man prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at køber ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængigt af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må man altså gøre det samme, som man må i en fysisk butik. Man må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Teknologivarer skal returneres i ubrudt emballage. Segl på software må ikke være brudt.

Specialfremstillede varer tages ikke retur.

Hvis køber fortryder sit køb, får man naturligvis det beløb tilbage, som man har betalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som køber hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre køber inden da kan fremlægge dokumentation for, at vi har modtaget varen retur.

Reklamationsret:

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare, kan Ryggi Danmark ApS vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten.

Ryggi erstatter reservedele indenfor fabriksgarantiperioden. Eventuelt ønske om montering af reservedel faktureres jf. timepris. Normalt slid må forventes og dækkes ikke af garantien.

Reklamation vedrørende manglende varer eller beskadigelse af produktet, skal ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varerne. Sker dette ikke, kan Ryggi Danmark ApS ikke holdes ansvarlig for dette.

For at gøre brug af reklamationsret skal man sende en mail til   info@ryggi.dk med en beskrivelse af reklamationen samt en kopi af fakturaen. Der medsendes billeder af fejlen og af etiketten på produktet.

Vigtig info:

Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændring, udgåede varer samt leveringssvigt af tredjepart herunder force majeure.

Grundet udsving i produktionsomkostninger og generelle prisjusteringer i markedet af vores leverandører, tager vi forbehold for mindre prisreguleringer på vores sortiment.

Produktansvar:

Ryggi Danmark ApS kan kun holdes ansvarlig for skader et produkt forvolder, såfremt der kan forelægges dokumentation for at Ryggi Danmark ApS er direkte årsag til skaden. Ryggi Danmark ApS hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus,Toldboden 2, 8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr